ثبت نام | ورود

خوش آمدید: مهمان
خانه | لیست مطالب | ارسال مطلب | فروشگاه الکترونیکی

منو اصلي
فروشگاه الکترونیکی دوستان

دانلود نرم افزار

لينک باکس
ایران شادی
تهران مانیا
ایران من
پارس اخبار
سايت جديد جوان
نقشه سايت
دنياي خنده و طنز
اس ام اس SMS
فال و طالع بینی
علمي و آموزشي
گوشي همراه (موبايل)
فن آوري اطلاعات
آموزش کامپيوتر
راه کار هاي زيبايي
طنز و سرگرمي
عاشقانه
خواستگاري و ازدواج
چاقي و لاغری
دانلود و معرفي نرم افزار
مباحث مذهبي
تصاوير جالب و ديدني
آخرين مطالب ارسال شده
سايت هاي همکار






منتخب برای شما


خانه:: لیست موضوعات:: پزشکی(سلامتی و بهداشت):: بهداشت دهان و دندان::نمایش مطلب

غلات و كاهش بیماری های لثه

  اضافه به برگزیده ها | نسخه چاپی  
 اطلاعات کاربر:
 
 نويسنده مطلب:  مجید
 محل کاربر: تهران
تمام مطالب کاربر: تمام مطالب توسط مجید
 
اطلاعات مطلب:
ارسال شده در: یکشنبه 18 شهریور 1386

متن مطلب:
گزارش مطلب در صورت اهانت آمیز بودن
نمایش داده شده: 269 دفعه 
 اندازه متن:  1  2  3  4 

دكتر مرچانت از دانشگاه انتاریوی كانادا كه در این مطالعه نقش داشته است، در این مورد به رویترز گفت: رژیمی كه برای سلامت كلی بدن مفید باشد، برای سلامت دهان نیز مفید است. امراض لثه با رژیم غذایی می توانند پیشگیری شوند. دیابت و میزان بالای قند خون به عنوان عوامل افزاینده احتمال ابتلا و تشدید امراض لثه شناخته شده اند. در مقابل، غلات كامل و فیبر، دارای قابلیت هدایت قند خون نشان داده شده اند. اما پیش از این ارتباط مصرف غلات كامل با كاهش امراض لثه ای، مطالعه نشده بودند.
برای این مطالعه، دكتر مرچانت و همكارانش به بررسی و جمع آوری اطلاعات مربوط به رژیم غذایی 34000 نفر در یك دوره چهارساله، با استفاده از پرسش نامه های تناوب غذایی، پرداختند. در آغاز این مطالعه، در هیچ كدام از شركت كنندگان- كه سن آنها بین 45 تا 70 سال بوده- سابقه امراض لثه ای، حمله قلبی، كلسترول بالا و یا دیابت، ثبت نشد. اما طی یك دوره 14 ساله، در 1897 نفر، امراض دهانی و التهاب لثه تشخیص داده شد.
در كسانی كه حدود سه بار در روز برنج، نان سیاه، ذرت بوداده و دیگر غلات كامل را مصرف می كردند، احتمال بروز امراض لثه ای، 23 درصد كمتر از كسانی گزارش شد كه كمتر از یك بار در روز از غلات كامل استفاده می كردند. در یافته های دیگر، كسانی كه غلات بیشتری مصرف می كردند نسبت به كسانی كه كمترین مصرف غلات كامل در رژیم آنها گزارش شد، مسن تر بودند، بدن فعال تری داشتند، سیگار نمی كشیدند، سبزیجات، خشكبار و میوه بیشتری مصرف می كردند و نسبت به قدشان، دارای وزن كمتری بودند.
طبق گفته دكتر مرچانت، احتمالاً مكانیسم تأثیر مصرف غلات در كاهش بروز امراض لثه ای، چنین است: نیروی جذب شده از غلات، سوخت و ساز گلوكز را بهبود می بخشد كه نتیجه اش میزان پایین تر گلوكز در خون خواهد بود. میزان پایین گلوكز در خون موجب كاهش احتمال ابتلا به امراض لثه ای در افراد دیابتی و غیردیابتی می شود.
یافته ها نشان می دهد كه به عنوان مثال، مصرف سه یا چهار قطعه نان سیاه، بدون مصرف كالری بیشتر، احتمال بروز امراض لثه ای را كاهش می دهد.



↓ تبلیغات و فروشگاه اینترنتی ↓

 وضعیت: فعال


تبليغات
مطالب روز
زن بزرگتر ازشوهر عیب دارد؟
مركب شیطان
رانده شدن شیطان
علماء امامیه زحمت ها..
مناظره امام رضا(ع )..
109 هدیه ،..
448 اسم اعظم خداوند
334 راه اداء دین
2 دستهایم رو..
معروفترین ابزار فشرده سازی..
نان سبوس دار بهتر است
هیولاى درون !
حقوق روزنامه نگاران در..
نقش تغذیه در کاهش..
ورود خودكار به ویندوز
توصیه های بهداشتی در..
یک تصویر پس زمینه..
از برترین آنتی ویروس..
وضعیت فروش ژاپنی ها..
ابی ظالم..
یه دلتنگیه دیگه
آنچه در مورد آی..
او را تشویق كنید..
بهترين ها
بهترین لینک ها

 جستجو برای:     فقط با عکس:   آمار سايت:
 جستجو در:   جستجو پیشرفته    

همکاری تبلیغاتی | نقشه سایت | شرایط استفاده | تماس با ما |